PROTOKÓŁ NR III/2023 z posiedzenia Komisji Budżetu odbytej w dniu 29 marca 2023 r.
PROTOKÓŁ NR III/2023
z posiedzenia Komisji Budżetu
odbytej w dniu 29 marca 2023 r.
Obecni zgodnie z listą obecności /zał-1/
Nieobecna radna Jolanta Sanojca.
Rozpoczęcie posiedzenia godz. 13:00 zakończenie 13:35.
Porządek posiedzenia:
- Otwarcie posiedzenia.
- Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
- Informacja nt. ogłoszonych przetargów na zadania, na które posiadamy dokumentację.
- Opiniowanie projektów uchwał.
- Sprawy różne, wnioski.
Ad.1.
W związku z nieobecnością radnej Jolanty Sanojcy otwarcia posiedzenia Komisji dokonała radna Jadwiga Adamczyk, witając jej uczestników.
Ad.2.
Protokół z poprzedniego posiedzenia Komisji przyjęto bez uwag.
Ad.3
Informacja nt. ogłoszonych przetargów na zadania, na które posiadamy dokumentację.
Informację nt. ogłoszonych przetargów na zadania, na które posiadamy dokumentację oraz etapy realizacji poszczególnych inwestycji przedstawił członkom komisji Pan Bartłomiej Nawrocki zastępca kierownika referatu Rozwoju, Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska.
Radny Mirosław Wolak zainteresował się czy są zaplanowane jakieś zadania do realizacji
w formule zaprojektuj i wykonaj oraz rozpiętością pomiędzy składanymi ofertami potencjalnych wykonawców na wykonanie ogłoszonych inwestycji.
Temat poddano pod dyskusję. Następnie radny Wolak wyraził obawy, że może dojść do sytuacji, że po podpisaniu umowy trzeba będzie dołożyć środków finansowych do inwestycji, żeby została wykonana.
Następnie radny Dawid Chęciński poruszył kwestię stanu dróg gminnych twierdząc, że dziury które są z roku na rok się powiększają i nie nadają się do paczerowania.
W dalszej części posiedzenia radny Mirosław Wolak zwrócił uwagę, na brak realizacji pozostałych inwestycji zaplanowanych w budżecie, przypominając, że sugestia radnych była taka, żeby jak najszybciej ogłaszać przetargi. Prosi również, aby w tym roku nie było tak jak w ubiegłym, że na wydatki niewygasające przenosi się wykonanie dokumentacji projektowej.
Ad.5.
Opiniowanie projektów uchwał.
a/ projekt uchwały w sprawie: wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości położonej w Ciechanowicach,
b/ projekt uchwały w sprawie: wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości położonej w Świdniku,
c/ projekt uchwały w sprawie: wprowadzenia zmiany do Uchwały Rady Gminy Marciszów Nr XLVII/237/18 z dnia 22 lutego 2018 roku w sprawie określenia szczegółowych warunków i trybu przyznawania stypendium za szczególne osiągnięcia w nauce uczniom w ramach Lokalnego Programu Wspierania Edukacji Uzdolnionych Uczniów Gminy Marciszów,
d/ projekt uchwały w sprawie: przekazania skargi organowi właściwemu,
e/ projekt uchwały w sprawie: rozpatrzenia skargi na bezczynność Wójta Gminy Marciszów,
f/ projekt uchwały w sprawie: zmiany Statutu Gminy Marciszów,
g/ projekt uchwały w sprawie: zmiany Uchwały budżetowej gminy Marciszów na rok 2023,
h/ projekt uchwały w sprawie: przyjęcia „Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Marciszów w 2023 roku”,
i/ projekt uchwały w sprawie: zmiany uchwały w sprawie utworzenia gminnej jednostki budżetowej pod nazwą Zakład Gospodarki Komunalnej „Wodociągi Marciszowskie” z siedzibą w Marciszowie,
Projekty uchwał przeanalizowano podczas posiedzeń Komisji Oświaty Kultury Sportu i Turystyki.
Ad.5.
Sprawy różne i wnioski.
W sprawach różnych radny Dawid Chęciński poinformował, że chciałby uzyskać informację nt. ilości złożonych wniosków o dofinasowanie zadań oraz jakie dofinasowanie gmina otrzymała.
W toku dyskusji ustalono, że w planie pracy komisja w miesiącu czerwcu zaplanowała m.in. tematy, którymi zainteresowany jest radny Chęciński.
Nie zgłoszono.
W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia Komisji protokół zostaje zakończony.
Protokołowała Zastępca Przewodniczącej Komisji
Anna Płaszczyńska Jadwiga Adamczyk
Insp. ds. organizacyjnych, oświaty i obsługi biura rady