PROTOKÓŁ NR I/2023 z posiedzenia Komisji Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Zdrowia odbytej w dniu 23 stycznia 2023 r.
PROTOKÓŁ NR I/2023
z posiedzenia Komisji Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Zdrowia
odbytej w dniu 23 stycznia 2023 r.
Obecni zgodnie z listą obecności /zał-1/
Rozpoczęcie posiedzenia godz. 10:00 zakończenie 10:50.
Porządek posiedzenia:
1/ Otwarcie posiedzenia.
2/ Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3/ Zatwierdzenie planu pracy Komisji na 2023 rok.
4/ Opiniowanie projektów uchwał.
5/ Sprawy różne, wnioski.
Ad.1.
Radny Andrzej Mitczak – Przewodniczący Komisji dokonał otwarcia posiedzenia Komisji witając jej uczestników.
Ad.2.
Protokół z poprzedniego posiedzenia przyjęto bez uwag.
Ad.3
Zatwierdzenie planu pracy Komisji na 2023 rok.
Przewodniczący Komisji przedstawił radnym projekt planu pracy Komisji na 2023 rok.
Do przedstawionego planu pracy uwag i pytań nie zgłoszono.
Plan pracy Komisji zatwierdzono jednogłośnie.
Ad.4.
Opiniowanie projektów uchwał.
a/ projekt uchwały w sprawie: zatwierdzenia ramowego planu pracy Rady Gminy Marciszów na rok 2023,
Uwag nie zgłoszono kierując projekt pod obrady sesji.
b/ projekt uchwały w sprawie: zatwierdzenia planów pracy Stałych Komisji Rady Gminy Marciszów na rok 2023,
Bez uwag skierowano pod obrady sesji.
c/ projekt uchwały w sprawie: podwyższenia kryterium dochodowego uprawniającego do przyznania pomocy
w formie świadczenia pieniężnego na zakup posiłku lub żywności albo świadczenia rzeczowego w postaci produktów żywnościowych oraz określenia zasad zwrotu wydatków na pomoc w formie posiłku albo świadczenia rzeczowego w postaci produktów żywnościowych dla osób objętych wieloletnim rządowym programem „Posiłek
w szkole i w domu” na lata 2019-2023,
Projekt uchwały omówiła zaproszona na posiedzenie Pani Katarzyna Nowadzka pracownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Marciszowie.
Po przeanalizowaniu projekt uchwały skierowano pod obrady sesji.
d/ projekt uchwały w sprawie: wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy najmu z dotychczasowym najemcą oraz odstąpienie od obowiązku przetargowego trybu zawarcia umowy,
Uwag nie zgłoszono kierując projekt uchwały pod obrady sesji.
e/ projekt uchwały w sprawie: wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości położonej w Świdniku,
Uwag nie zgłoszono.
f/ projekt uchwały w sprawie: rozpatrzenia skargi na Wójta Gminy Marciszów,
Po przeanalizowaniu projekt uchwały skierowano pod obrady sesji.
g/ projekt uchwały w sprawie: rozpatrzenia skargi na Wójta Gminy Marciszów w związku z niewykonywaniem przez niego czynności nakazanych prawem, polegających na zapewnieniu dostępu do danych przestrzennych dotyczących miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,
Projekt uchwały omówił radny Grzegorz Parzygnat członek Komisji Skarg Wniosków i Petycji.
Uwag nie zgłoszono kierując projekt uchwały pod obrady sesji.
h/ projekt uchwały w sprawie: określenia stawki za 1 kilometr przebiegu pojazdu w Gminie Marciszów,
Po przeanalizowaniu bez uwag skierowano pod obrady sesji.
i/ projekt uchwały w sprawie: zmiany Uchwały budżetowej gminy Marciszów na rok 2023,
Projekt uchwały omówiła zaproszona na posiedzenie Komisji Skarbnik Gminy Marciszów Edyta Bania.
Po przeanalizowaniu projektu uchwały budżetowej na wniosek radnego Juliana Polańskiego Komisja złożyła wniosek
o rozszerzenie zapisów §3 w/w projektu o następujący zapis:
W uchwale Nr XLVII/297/2022 z dnia 29 grudnia 2022 roku w sprawie uchwały budżetowej gminy Marciszów na rok 2023 §14 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„ Upoważnia się Wójta Gminy do dokonywania zmian w planie wydatków na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy”
Wniosek został poddany pod głosowanie.
Wniosek przyjęto:
- 5 głosami „za” (radny Andrzej Mitczak, radny Julian Polański, radny Grzegorz Parzygnat, radny Marcin Frasunek, radny Łukasz Leder),
- 1 głosem „wstrzymuję się” (radny Jan Koszyk).
Wniosek stanowi załącznik nr 2 do protokołu.
Ad.5.
Sprawy różne i wnioski.
W sprawach różnych:
na wniosek radnego Andrzeja Mitczaka Skarbnik Gminy omówiła:
- szczegóły przeprowadzonej w referacie finansowym kontroli dokumentacji, związanej z nadpłatą podatku dla WPWiK,
- wysokości wpłat czynszu dzierżawnego z tytułu bezumownego użytkowania gruntów rolnych,
- kwestię rezygnacji z aplikowania o środki z Kwiatu Lnu.
W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia Komisji protokół zostaje zakończony.
Protokołowała Przewodniczący Komisji
Anna Płaszczyńska Andrzej Mitczak
Insp. ds. organizacyjnych, oświaty i obsługi biura rady