Początek strony
Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu lewego Alt+5
Przejdź do menu dolnego Alt+6
Przejdź do mapy serwisu Alt+8
Menu wysuwane
Herb podmiotu Biuletyn Informacji Publicznej Urząd Gminy Marciszów
Menu góra
Strona startowa RADA GMINY Sprawozdania z prac Komisji Kadencja 2018-2023
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „PROTOKÓŁ NR VI/2022 z posiedzenia Komisji Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Zdrowia odbytej w dniu 12 grudnia 2022 r. - Kadencja 2018-2023, menu 178, artykuł 2174 - BIP - Urząd Gminy w Marciszowie”

Zabezpieczenie przed robotami.
Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

P ) # @ % R F 3 - 0 A w s f d A P # @ :

Pola oznaczone są wymagane.

Treść główna

Kadencja 2018-2023

PROTOKÓŁ NR VI/2022 z posiedzenia Komisji Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Zdrowia odbytej w dniu 12 grudnia 2022 r.

PROTOKÓŁ NR VI/2022
z posiedzenia Komisji Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Zdrowia   
odbytej w dniu 12 grudnia 2022 r.

 

Obecni zgodnie z listą obecności /zał-1/

Rozpoczęcie posiedzenia godz. 10:00 zakończenie 11:50.

 

Porządek posiedzenia:

1/ Otwarcie posiedzenia.

2/ Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.

3/ Sprawozdanie z  realizacji planu pracy Komisji za rok 2022.

4/ Opracowanie planu pracy Komisji na 2023 rok. 

5/ Opiniowanie projektów uchwał.

6/ Sprawy różne, wnioski.

 

Ad.1.

Radny Andrzej Mitczak  – Przewodniczący Komisji dokonał otwarcia posiedzenia Komisji witając jej uczestników.

 

Ad.2.

Protokół z poprzedniego posiedzenia przyjęto bez uwag.

 

Ad.3

Sprawozdanie z  realizacji planu pracy Komisji za rok 2021.

 

Radny Andrzej Mitczak – Przewodniczący Komisji odczytał sprawozdanie z realizacji planu pracy Komisji za 2022 rok.

Do przedstawionej informacji uwag i pytań nie zgłoszono. 

Sprawozdanie stanowi załącznik nr 2 do protokołu. 

 

Ad.4.

Opracowanie planu pracy Komisji na 2023 rok. 

 

Przewodniczący Komisji wspólnie z członkami Komisji opracowali projekt planu pracy Komisji na 2023 rok.

Plan pracy Komisji zatwierdzono jednogłośnie.

 

Ad.5.

Opiniowanie projektów uchwał.

 

a/ wyrażenia zgody na zawarcie kolejnych umów dzierżawy z dotychczasowymi dzierżawcami, których przedmiotem są te same nieruchomości, 

Projekt uchwały omówiła zaproszona na posiedzenie Komisji Pani Renata Wolska inspektor ds. mienia i obrotu nieruchomościami.

Po wysłuchaniu wyjaśnień oraz przeanalizowaniu projekt uchwały skierowano pod obrady sesji. 

 

Ad.6.

Sprawy różne i wnioski.

 

W sprawach różnych;

- w związku z zapytaniem radnego Jana Koszyka Pan Bartłomiej Nawrocki zastępca kierownika Rozwoju Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska omówił kwestię trwającego postępowania dotyczącego przejęcia przez gminę działki pod zegarem w Wieściszowicach, zajętej pod drogę,

- w związku z zapytaniem radnego Andrzeja Mitczaka zastępca kierownika Rozwoju Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska omówił kwestię przygotowania sprzętu do zimowego utrzymania dróg oraz ewentualne potrzeby. Radny Mitczak zwrócił uwagę na konieczność sprawdzenia dbałości przez pracowników za powierzony sprzęt,

- radny Jan Koszyk zgłosił, że w Wieściszowicach doszło do uszkodzenia słupa oświetleniowego,

- w związku z zapytaniem radnego Grzegorza Parzygnata zastępca kierownika Rozwoju Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska omówił termin montażu lamp przy kładce koło piekarni w Marciszowie,

- w odpowiedzi na zapytanie radnego Jana Koszyka dotyczącego terminu wykonania montażu dalszej części oświetlenia Wieściszowic kierownik Rozwoju Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska odpowiedział, że do końca roku zamontują,

- w związku z  zapytaniem radnego Juliana Polańskiego kierownik Rozwoju Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska omówił kwestię przeniesienia środków na chodnik w Ciechanowicach na wydatki niewygasające wraz
z upływem roku budżetowego,

- radny Marcin Frasunek przypomniał o konieczności naprawy nieświecących lamp na terenie gminy,     

- radny Łukasz Leder przypomniał o konieczności naprawy lampy na skrzyżowaniu w Pastewniku oraz naprawy uszkodzonego przystanku autobusowego, a także poprosił aby we wcześniejszych godzinach odśnieżać górną część Pastewnika,

- radny Andrzej Mitczak zgłosił konieczność wymiany nieświecących lampy ledowych, zamontowanych wzdłuż rzeki Bóbr,

 

W dalszej części posiedzenia Skarbnik Gminy Marciszów

w związku z zapytaniem radnego Juliana Polańskiego omówiła kwestię ujęcia w budżecie środków otrzymanych na wodociągi w dziale 1043, 1044,

- w związku z zapytaniem radnego Andrzeja Mitczaka omówiła kwestię ogłoszonego przetargu na udzielenie i obsługę kredytu,

 

Następnie na posiedzenie przybyli Sekretarz Gminy Marta Kwiecień oraz Wójt Gminy Marciszów Wiesław Cepielik, który przedstawił radnym odpowiedź na wniosek, dotyczący przygotowania symulacji kosztów wraz ze schematem organizacyjnym połączenia Zakładu Gospodarki Komunalnej „Wodociągi Marciszowskie” z działem gospodarczym, podległym Urzędowi Gminy Marciszów, a także zaproponował, aby pozostawić jednostkę budżetową oraz poszerzyć ją
o działania, dotyczące świadczenia usług zewnętrznych poprzez połączenie z działem gospodarczym, podległym Urzędowi Gminy Marciszów. 

Następnie Wójt Gminy Marciszów przedstawił zakres prac, o jaki powiększony zostałby Zakład Gospodarki Komunalnej Wodociągi Marciszowskie, zalety wynikłe z połączenia, a także omówił przykładowe schematy organizacyjne jednostki.

W dalszej części posiedzenia w związku z zapytaniem radnego Andrzeja Mitczaka Wójt Gminy Marciszów odniósł się do kwestii oszczędności, powstałych w wyniku zmian, których radni oczekują oraz przedstawił różnice pomiędzy jednostką budżetową, a zakładem budżetowym.

 

Następnie przeprowadzono dyskusję nad kwestią połączenia lub likwidacji ZGK Wodociągi Marciszowskie:

- radny Andrzej Mitczak uważa, że jeżeli określone działania nie przyniosą żadnych oszczędności to należy się zastanowić po co to robić, bo intencja rady była taka, żeby dawało to korzyści majątkowe,

- radny Julian Polański podkreślił, że kilka razy radni poruszali kwestię zatrudnienia dwóch dyrektorów oraz wspólnej księgowości.

- radny Waldemar Gurgul odniósł się do kwestii wykonywania usług zewnętrznych, zwracając uwagę na konieczność powiększenia lub wyspecjalizowania grupy, ponieważ obawia się, że przy tym stanie osobowym nie będzie takiej możliwości,

- radny Marcin Frasunek zwrócił uwagę na konieczność poprawy organizacji pracy działu gospodarczego,

 

W dalszej części posiedzenia w związku z zapytaniem radnego Waldemara Gurgula Skarbnik Gminy Marciszów omówiła kwestie finansowe, dotyczące możliwości odliczenia wyższej kwoty podatku vat, co nie będzie możliwe w momencie, kiedy Zakład Gospodarki Komunalnej w Marciszowie zostanie przekształcony w referat.

 

W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia Komisji protokół zostaje zakończony.

 

Protokołowała                                                                                   Przewodniczący Komisji
Anna Płaszczyńska                                                                                Andrzej Mitczak   
Insp. ds. biura rady,
ogólno-organizacyjnych                                                                                                       

Metryka

sporządzono
2023-02-03 przez Płaszczyńska Anna
udostępniono
2023-02-03 08:49 przez Łukaszun Aleksandra
zmodyfikowano
2023-02-03 08:54 przez Łukaszun Aleksandra
zmiany w dokumencie
ilość odwiedzin
91
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.