Początek strony
Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu lewego Alt+5
Przejdź do menu dolnego Alt+6
Przejdź do mapy serwisu Alt+8
Menu wysuwane
Herb podmiotu Biuletyn Informacji Publicznej Urząd Gminy Marciszów
Menu góra
Strona startowa RADA GMINY Sprawozdania z prac Komisji Kadencja 2018-2023
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „PROTOKÓŁ NR VI/2022 z posiedzenia Komisji Skarg, Wniosków i Petycji odbytej w dniu 13 grudnia 2022 r.   - Kadencja 2018-2023, menu 178, artykuł 2147 - BIP - Urząd Gminy w Marciszowie”

Zabezpieczenie przed robotami.
Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

P ) # @ % R F 3 - 0 A w s f d A P # @ :

Pola oznaczone są wymagane.

Treść główna

Kadencja 2018-2023

PROTOKÓŁ NR VI/2022 z posiedzenia Komisji Skarg, Wniosków i Petycji odbytej w dniu 13 grudnia 2022 r.  

PROTOKÓŁ NR VI/2022
z posiedzenia Komisji Skarg, Wniosków i Petycji
odbytej w dniu 13 grudnia 2022 r.

 

Obecni zgodnie z listą obecności /zał-1/.

Rozpoczęcie posiedzenia godz. 14:30 zakończenie 15:15.

 

Porządek posiedzenia:

  1. Otwarcie posiedzenia.
  2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
  3. Sprawozdanie z realizacji planu pracy Komisji za rok 2022.
  4. Opracowanie planu pracy Komisji na 2023 rok.
  5. Rozpatrzenie skargi skierowanych do Komisji.
  6. Analiza i opiniowanie projektów uchwał.
  7. Sprawy różne, wnioski.

 

Ad.1.
Radna Marta Suhak - Ogłaza – Przewodnicząca Komisji dokonała otwarcia posiedzenia Komisji witając jej uczestników.

 

Ad.2.
Protokół z poprzedniego posiedzenia Komisji przyjęto jednogłośnie.

 

Ad.3
Sprawozdanie z realizacji planu pracy Komisji za 2022 rok.

Radna Marta Suhak - Ogłaza – Przewodnicząca Komisji odczytała sprawozdanie z realizacji planu pracy Komisji za 2022 rok.
Do przedstawionej informacji uwag i pytań nie zgłoszono. 

Sprawozdanie stanowi załącznik nr 2 do protokołu. 

 

Ad.4
Opracowanie planu pracy Komisji na 2023 rok.
Członkowie Komisji opracowali plan pracy Komisji na rok 2023.

Do opracowanego planu pracy uwag nie zgłoszono.

 

Ad.5
Rozpatrzenie skargi skierowanej do Komisji.

Komisja przystąpiła do analizy skargi, złożonej przez mieszkankę gminy na działalność Przewodniczącego Rady Gminy Pana Mirosława Wolaka, która zgodnie z kompetencją została przekazana Wojewodzie Dolnośląskiemu do rozpatrzenia,
i która następnie została zwrócona przez Wojewodę komisji do rozpatrzenia.

Skarga stanowi załącznik nr 3 do protokołu.

Następnie Przewodnicząca Komisji omówiła zapisy opinii prawnej, sporządzonej przez radcę prawnego Tomasza Łuczkowskiego, która stanowi załącznik nr 4 do protokołu.

W oparciu o przedstawioną opinię ustalono, że żaden z przepisów nie normuje wprost kompetencji do rozpatrywania skarg na działalność i zadania przewodniczącego rady gminy. Kompetencji takiej nie normują też inne punkty art.229 Kodeksu postępowania administracyjnego ani przepisy szczególne. Skoro zatem ani art.229 pkt 1 ani pkt 3 Kodeksu postępowania administracyjnego nie wskazują bezpośrednio podmiotu kompetentnego do rozpoznania skargi na wykonywanie zadań
i działalności przewodniczącego rady gminy nie można domniemywać w oparciu o te właśnie przepisy. Ponadto jeżeli organ, który otrzymał skargę, nie jest właściwy do jej rozpatrzenia, obowiązany jest niezwłocznie, nie później jednak niż
w terminie siedmiu dni, przekazać ją właściwemu organowi, zawiadamiając równocześnie o tym skarżącego, albo wskazać mu właściwy organ. W tym wypadku biorąc pod uwagę treść skargi nie można też wskazać organu właściwego do rozpoznania skargi. 

W związku z powyższym Komisja Skarg Wniosków i Petycji wystąpi do Rady Gminy Marciszów z projektem uchwały uznającym, że Rada Gminy Marciszów nie jest właściwa do rozpatrzenia skargi na działalność Przewodniczącego Rady Gminy Marciszów Pana Mirosława Wolaka oraz brak jest organu właściwego do przekazania skargi do rozpatrzenia.

Projekt uchwały stanowi załącznik nr 5 do protokołu. 

W dalszej części posiedzenia Komisja Skarg Wniosków i Petycji przystąpiła do analizy skargi złożonej na Wójta Gminy Marciszów w związku z niewykonywaniem przez niego czynności nakazanych prawem, polegających na zapewnieniu dostępu do danych przestrzennych, dotyczących miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.

Skarga stanowi załącznik nr 6 do protokołu.

Następnie na posiedzenie Komisji zaproszono Pana Marka Banasia kierownika referatu Rozwoju Gospodarki Komunalnej
i Ochrony Środowiska, którego Przewodnicząca Komisji poprosiła o przygotowanie Komisji pisemnych wyjaśnień w zarzutów przedstawionych w skardze.

 

Ad.6
Analiza i opiniowanie projektów uchwał.

a/ projekt uchwały w sprawie: wyrażenia zgody na zawarcie kolejnych umów dzierżawy z dotychczasowymi dzierżawcami, których przedmiotem są te same nieruchomości, 

 b/ projekt uchwały w sprawie: zmiany Uchwały Nr XIX/129/2020 Rady Gminy Marciszów z dnia 28 sierpnia 2020 r.
w sprawie udzielenia pomocy rzeczowej Województwu Dolnośląskiemu oraz przyjęcia do realizacji zadania pn.: „Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 328 w km 14+150 – 115+104 w zakresie budowy chodnika w m. Marciszów”, 

 c/ projekt uchwały w sprawie: przyjęcia „Programu usuwania wyrobów zawierających azbest dla Gminy Marciszów na lata 2022 – 2032”, 

 d/ projekt uchwały w sprawie: przyjęcia do realizacji "Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii dla Gminy Marciszów na lata 2023  - 2025",

e/ projekt uchwały w sprawie:  rozpatrzenia skargi na działalność Przewodniczącego Rady Gminy Marciszów, 

 f/  projekt uchwały w sprawie: zmiany Uchwały budżetowej gminy Marciszów na rok 2022,

g/ projekt uchwały w sprawie: ustalenia wydatków, które nie wygasają wraz z upływem roku budżetowego 2022,

 h/ projekt uchwały w sprawie: uchwały budżetowej gminy Marciszów na 2023 rok,  

 i/  projekt uchwały w sprawie: uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy  Marciszów na lata 2023 - 2033.

 

Projekty uchwał zostały przeanalizowane podczas pozostałych grudniowych posiedzeń komisji.   

 

Ad.7.
Sprawy różne, wnioski.

W sprawach różnych:

- omówiono kwestię terminu montażu latarni koło piekarni w Marciszowie,

- problemy, które pojawiają się przy odśnieżaniu dróg gminnych,

- możliwości odśnieżania odcinka drogi powiatowej za skrzyżowaniem w Wieściszowicach. 

 

Ad.8.
Zamknięcia obrad Komisji.

W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia komisji protokół zostaje zakończony.

 

                          Protokołowała                                                                                   Przewodnicząca Komisji

                       Anna Płaszczyńska                                                                                 Marta Suhak - Ogłaza 
                      Insp. ds. biura rady,                                                                                                                   
                   ogólno-organizacyjnych                                                                                                       

Metryka

sporządzono
2023-01-19 przez Płaszczyńska Anna
udostępniono
2023-01-19 14:56 przez Łukaszun Aleksandra
zmodyfikowano
2023-01-19 15:03 przez Łukaszun Aleksandra
zmiany w dokumencie
ilość odwiedzin
93
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.