PROTOKÓŁ NR V/2022 z posiedzenia Komisji Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Zdrowia odbytej w dniu 22 sierpnia 2022 r.
PROTOKÓŁ NR V/2022
z posiedzenia Komisji Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Zdrowia
odbytej w dniu 22 sierpnia 2022 r.
Obecni zgodnie z listą obecności /zał-1/
Nieobecni radny Jan Koszyk.
Rozpoczęcie posiedzenia godz. 10:00 zakończenie 11:10.
Porządek posiedzenia:
1. Otwarcie posiedzenia.
2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3. Analiza gospodarki odpadami.
4. Opiniowanie projektów uchwał.
5. Sprawy różne, wnioski.
Ad.1.
Przewodniczący Komisji Andrzej Mitczak dokonał otwarcia posiedzenia, witając jej uczestników.
Ad.2.
Protokół z poprzedniego posiedzenia Komisji przyjęto bez uwag.
Ad.3
Analiza gospodarki odpadami.
Pani Lilianna Tokarska inspektor ds. ochrony środowiska i odpadów komunalnych dokonała analizy gospodarki odpadami za I półrocze 2022 roku.
Szczegółowa informacja stanowi załącznik nr 2 o protokołu.
Podczas analizy tematu omówiono kwestię obniżenia planowanej stawki za gospodarowanie odpadami oraz kwestię zwiększenia odbieranych ilości odpadów wielogabarytowych, które generują koszty.
Radny Marcin Frasunek po raz kolejny poprosił o przygotowanie dla mieszkańców ulotek informujących, komunikatów o prawidłowym segregowaniu odpadów. Radny wspomina o tym od początku kadencji i nie widzi reakcji.
Następnie w związku z zapytaniem radnego Juliana Polańskiego omówiono kwestię kar nakładanych na mieszkańców, którym udowodniono nieprawidłowe segregowanie odpadami, natomiast radny Andrzej Mitczak poprosił o interwencję w kwestii konieczności uprzątnięcia rozrzuconej odzieży przy kontenerach PCK.
W dalszej części posiedzenia w związku z zapytaniem radnego Marcina Frasunka omówiona została kwestia rodzaju odpadów, jakie można przekazywać do Sanikomu.
Następnie na wniosek radnego Andrzeja Mitczaka podjęto dyskusję w kwestii konieczności uzyskania pozwolenia wodno – prawnego na przydomową oczyszczalnię ścieków.
Innych uwag nie zgłoszono.
Ad.4.
Opiniowanie projektów uchwał.
a/ projekt uchwały w sprawie: ustalenia średniej ceny jednostek paliwa w Gminie Marciszów na rok szkolny 2022/2023,
Bez uwag skierowano pod obrady sesji.
b/ projekt uchwały w sprawie: wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości położonej w Pustelniku,
Po przeanalizowaniu projekt uchwały skierowano pod obrady sesji.
c/ projekt uchwały w sprawie: wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości położonej w Pustelniku,
Po przeanalizowaniu projekt uchwały skierowano pod obrady sesji.
d/ projekt uchwały w sprawie: zmiany Uchwały budżetowej gminy Marciszów na rok 2022,
Ustalono, że projekt uchwały zostanie przenalizowany podczas posiedzenia Komisji Infrastruktury Technicznej.
e/ projekt uchwały w sprawie: wprowadzenia zmiany do Uchwały Nr XXXV/218/2021 Rady Gminy Marciszów z dnia 29 grudnia 2021 roku w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Marciszów na lata 2022 – 2032,
Po przenalizowaniu skierowano pod obrady sesji.
f/ projekt uchwały w sprawie: ustalenia wynagrodzenia Wójta Gminy Marciszów,
Bez uwag uchwały skierowano pod obrady sesji.
Ad.5.
Sprawy różne i wnioski.
W sprawach różnych na wniosek radnego Andrzeja Mitczka Pani Renata Wolska inspektor ds. mienia obrotu nieruchomościami omówiła kwestię użytkowania około 50 hektarów gruntów gminnych.
Następnie uczestniczący w obradach Wójt Gminy Marciszów zaprosił radnych na spotkanie w celu konsultacji projektu planu zagospodarowania przestrzennego.
W dalszej części posiedzenia:
- w związku z zapytaniem radnego Juliana Polańskiego Wójt Gminy Marciszów wyjaśnił kwestię zaplanowania środków w projekcie uchwały budżetowej na zadanie pn. „Remont dogi gminnej nr 114367D w Sędzisławiu”. Radny Julian Polański wyjaśnił, że nie ma zgody rady na ujmowanie nowych zadań do realizacji i prosi, aby realizować zadania zaplanowane w budżecie oraz stosować się do zaleceń rad sołeckich,
- radny Andrzej Mitczak odniósł się do planowanego w przyszłym roku remontu drogi „sołtysówki” w Ciechanowicach i poprosił, aby tak zaplanować prace, aby w późniejszym czasie nie było konieczności niszczyć nowego asfaltu np. poprzez zakopywanie kabli,
- w związku z zapytaniem radnego Juliana Polańskiego Wójt Gminy Marciszów przedstawił szacunkowy koszt wykonania ulicy Dworcowej w Marciszowie,
- radny Andrzej Mitczak przypomniał Wójtowi o konieczności wykonania dokumentacji na remont drogi za rzeką Bóbr w Ciechanowicach oraz koniecznością wyremontowania kaplicy w Ciechanowicach,
- w związku z zapytaniem radnego Marcina Frasuka Wójt Gminy Marciszów omówił kwestię modernizacji oświetlenia ulicy Nadrzecznej w Marciszowie,
- radny Marcin Frasunek oraz Andrzej Mitczak poprosili o rozważenia możliwości czasowego wyłączenia oświetlenia lub znalezienia innego rozwiązania w celu zmniejszenia kosztów oświetlenia np. poprzez montaż czujników zmierzchu,
- radny Marcin Frasunek poprosił o przycięcie krzewów, znajdujących się przy wyjściu z kładki na Górnym Marciszowie,
- radny Julian Polański poprosił o wykoszenie wszystkich dróg w Ciechanowicach przed dożynkami oraz przy mostku w Ciechanowicach,
Innych uwag nie zgłoszono.
W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia Komisji protokół zostaje zakończony.
Protokołowała Przewodniczący Komisji
Anna Płaszczyńska Andrzej Mitczak
Insp. ds. organizacyjnych, oświaty i obsługi biura rady