Początek strony
Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu lewego Alt+5
Przejdź do menu dolnego Alt+6
Przejdź do mapy serwisu Alt+8
Menu wysuwane
Herb podmiotu Biuletyn Informacji Publicznej Urząd Gminy Marciszów
Menu góra
Strona startowa RADA GMINY Zarządzenia Wójta 2019
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „Zarządzenie Nr 123/19 Wójta Gminy Marciszów z dnia 15 listopada 2019 r. w sprawie: przeprowadzenia inwentaryzacji - 2019, menu 171, artykuł 679 - BIP - Urząd Gminy w Marciszowie”

Zabezpieczenie przed robotami.
Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

P ) # @ % R F 3 - 0 A w s f d A P # @ :

Pola oznaczone są wymagane.

Treść główna

2019

Zarządzenie Nr 123/19 Wójta Gminy Marciszów z dnia 15 listopada 2019 r. w sprawie: przeprowadzenia inwentaryzacji

Zarządzenie Nr 123/19

Wójta Gminy Marciszów

z dnia 15 listopada 2019 r.

w sprawie: przeprowadzenia inwentaryzacji

 

Na podstawie art. 26 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości
(Dz. U. z 2019 r., poz. 351  ze zmianami) oraz art. 30 ust. 2 pkt 3 ustawy o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2019 r., poz. 506 ze zmianami) Wójt Gminy Marciszów

 

zarządza co następuje:

 

§ 1

 

Zarządzam przeprowadzenie pełnej inwentaryzacji składników majątkowych:

-     Urzędu Gminy w Marciszowie,

-     DG - ul. Dworcowa,

-     OSP oraz zbiorników p-poż.,

-     bibliotek gminnych,

-     świetlic wiejskich,

-     placów zabaw, siłowni zewnętrznych, wiat przystankowych, drogowych obiektów  inżynierskich,

-     budynków komunalnych, budynków administracyjnych,

-     oczyszczalni ścieków,

-     oświetlenia ulicznego,

-     magazynu OC,

-     posiadanych wartości niematerialnych i prawnych.

 

§ 2

 

Inwentaryzację należy przeprowadzić metodą spisu z natury według stanu na dzień 31 grudnia 2019 roku.

 

§ 3

 

Inwentaryzację przeprowadzą:

-     Komisja Inwentaryzacyjna,

-     Zespoły spisowe.

 

§ 4

 

W skład Komisji Inwentaryzacyjnej powołuję następujące osoby:

  1. Lilianna Tokarska - przewodniczący,
  2. Anna Płaszczyńska - z-ca przewodniczącego,
  3. Monika Wąsowska - członek,
  4. Katarzyna Kaznowska - członek,
  5. Piotr Nikiting - członek,
  6. Marta Kwiecień - członek,
  7. Bartłomiej Nawrocki - członek,
  8. Mariusz Michalski - członek,
  9. Anita Pociecha - członek,
  10. Marek Banaś - członek.

 

§ 5

 

W terminie od dnia 31 grudnia 2019 r. do dnia 15 stycznia 2020 r. inwentaryzacją należy objąć następujące składniki majątkowe:

  1. Środki trwałe,
  2. Środki trwałe w używaniu,
  3. Środki trwałe w budowie,
  4. Pozostałe środki trwałe w używaniu,
  5. Zapasy materiałów i towarów znajdujących się w strzeżonych składowiskach objętych ewidencją ilościowo-wartościową,
  6. Składniki majątku ujęte w ewidencji ilościowej (przedmiotów małocennych),
  7. Druki ścisłego zarachowania,
  8. Wartości niematerialne i prawne,
  9. Należności.

§ 6

 

Zadaniem Komisji Inwentaryzacyjnej działającej przez okres 4 lat będzie dokonywanie inwentaryzacji:

-     polegającej na ustaleniu rzeczywistego stanu na określony dzień, przy zachowaniu częstotliwości określonej przepisami prawa,

-     zdawczo-odbiorczej - przeprowadzanej obowiązkowo w każdym przypadku zmiany osoby materialnie odpowiedzialnej za powierzone mienie,

-     uproszczonej - przeprowadzanej w przypadku, gdy wystąpiły wypadki losowe,
np. włamanie, kradzież, pożar lub inne przyczyny, w wyniku których nastąpiło naruszenie stanu, bądź przydatności składników majątku.

 

§ 7

 

Inwentaryzację składników majątku należy przeprowadzić:

-     wymienionych w § 5 pkt 1-2 i 4-7 - w drodze spisu z natury, jeżeli są dostępne oglądowi  i spis ich jest możliwy, pozostałe składniki w drodze weryfikacji dokumentów z zapisami  w księgach rachunkowych,

-     wymienionych w § 5 pkt. 3 i 8 - przez porównanie (weryfikację) stanu faktycznego ze stanem wynikającym z ksiąg rachunkowych,

-     wymienionych w § 5 pkt. 9 - w drodze uzyskania potwierdzenia sald od kontrahentów.

 

§ 8

 

  1. Czynności spisowe metodą spisu z natury wykonane zostaną przez zespoły w następującym  składzie osobowym:

1.1.Zespół spisowy nr 1 (budynek Urzędu Gminy, materiały, zapasy magazyn OC,     druki  ścisłego zarachowania):

-     Anna Płaszczyńska,

-     Marek Banaś.

1.2.   Zespół spisowy nr 2 (DG, OSP, zbiorniki p-poż., budynki komunalne,   administracyjne oczyszczalnie ścieków):

-    Piotr Nikiting,

-    Mariusz Michalski.

1.3.   Zespół spisowy nr 3 (biblioteki, świetlice gminne, place zabaw, siłownie   zewnętrzne, wiaty przystankowe, drogowe obiekty inżynierskie):

-    Monika Wąsowska,

-    Anita Pociecha,

-    Marta Kwiecień.

  1. Czynności spisowe metodą weryfikacji  zostaną przygotowane przez:

2.1.   Zespół spisowy nr 4 (wykazy gruntów, dróg, oświetlenia drogowego, sieci wodociągowych i kanalizacyjnych oraz wykaz posiadanych wartości materialnych i prawnych) do weryfikacji zgodności z zapisami w ewidencji księgowej przygotują:

-     Katarzyna Kaznowska - grunty, wykaz posiadanych wartości materialnych  i prawnych,

-     Bartłomiej Nawrocki - środki trwałe w budowie, drogi, oświetlenie drogowe,   sieci wodociągowe i kanalizacyjne.

 

§ 9

 

Przed rozpoczęciem inwentaryzacji tj. do dnia 15 grudnia, celem uniknięcia zbędnych zapisów należy fizycznie zlikwidować zniszczone, uszkodzone nie nadające się do naprawy składniki majątkowe ujęte w ewidencji ilościowej i ilościowo-wartościowej, na podstawie protokołu sporządzonego przez Komisję oceniającą przydatność środków do dalszej eksploatacji.

 

§ 10

 

1. Do likwidacji zniszczonych nie nadających się do dalszego użytkowania składników majątkowych/środków trwałych, wyposażenia oraz wartości niematerialnych i prawnych powołuję Komisję Likwidacyjną w następującym składzie:

-     Katarzyna Doliny - przewodniczący,

-     Gabriela Pruś - członek,

-     Ewelina Dul - członek.

2.   Komisja Likwidacyjna działa przez 4 lata licząc od daty podpisania Zarządzenia.

 

§ 11

 

Do wyceny środków trwałych, które zostały ujawnione w trakcie spisu z natury powołuję komisję w składzie:

-     Renata Wolska - przewodniczący,

-     Ewelina Dul - członek,

-     Bartłomiej Nawrocki - członek.

 

§ 12

 

Arkusze spisowe pobierze Przewodniczący Komisji Inwentaryzacyjnej w referacie księgowości.

 

 

 

                                                      

 

§ 13

 

Zobowiązuję komisję do:

-     przeprowadzenia inwentaryzacji przy czynnym udziale osób materialnie odpowiedzialnych,

-     przestrzegania ogólnie obowiązujących przepisów o inwentaryzacji oraz zasad i sposobów  postępowania określonych w instrukcji w sprawie gospodarki majątkiem trwałym Gminy, inwentaryzacji majątku i zasad odpowiedzialności za powierzone mienie,

-     przekazania kompletnej dokumentacji inwentaryzacyjnej do referatu księgowości
w terminie 5 dni po zakończeniu spisu.

 

§ 14

 

1.   Pracownik referatu księgowości odpowiedzialny za prowadzenie ewidencji składników    majątkowych dokonuje ich wyceny na drukach spisu z natury.

2.   Po dokonanej wycenie ustala różnice inwentaryzacyjne.

 

§ 15

 

Członków komisji czynię odpowiedzialnymi za właściwe, dokładne, rzetelne przeprowadzenie inwentaryzacji, zgodnie ze stanem faktycznym.

 

§ 16

 

Przed przystąpieniem do spisu z natury Przewodniczący Komisji Inwentaryzacyjnej, przy współudziale Skarbnika Gminy, zorganizuje naradę z członkami Komisji.

 

§ 17

 

Traci moc Zarządzenie Nr 77/15 Wójta Gminy Marciszów z dnia 25 listopada 2015 r.

 

§ 18

 

Wykonanie zarządzenia powierzam Komisji Inwentaryzacyjnej i Sekretarzowi Gminy.

 

 

§ 19

 

Zarządzenie obowiązuje z dniem podpisania.

 

Otrzymują do wykonania:

 

Data i podpisy komisji:

INWENTARYZACYJNEJ

-     ………………………

-     ………………………

-     ………………………

-     ………………………

-     ………………………

-     ………………………

-     ………………………

-     ………………………

-     ………………………

-     ……………………...

 

LIKWIDACYJNEJ

-     ………………………

-     ………………………

-     ………………………

 

Otrzymują do wiadomości:

Skarbnik Gminy

Metryka

sporządzono
2019-11-15 przez Bania Edyta
udostępniono
2019-11-15 00:00 przez Mariusz Michalski
zmodyfikowano
2020-01-22 12:38 przez Michalski Mariusz
zmiany w dokumencie
ilość odwiedzin
1134
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.