Początek strony
Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu lewego Alt+5
Przejdź do menu dolnego Alt+6
Przejdź do mapy serwisu Alt+8
Menu wysuwane
Herb podmiotu Biuletyn Informacji Publicznej Urząd Gminy Marciszów
Menu góra
Strona startowa FINANSE Podatki i opłaty Ulgi w podatkach
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „Ulgi w podatkach, menu 108 - BIP - Urząd Gminy w Marciszowie”

Zabezpieczenie przed robotami.
Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

P ) # @ % R F 3 - 0 A w s f d A P # @ :

Pola oznaczone są wymagane.

Treść główna

Ulgi w podatkach

Ulgi w podatkach

Podstawy prawne:

  1. ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja podatkowa (tj.: Dz. U. z 2022 r., poz. 2651 ze zmianami)
  2. ustawa z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej ( tj. Dz.U. z 2023 r. poz. 702 ze zmianami)
  3. rozporządzenie komisji (WE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 traktatu
    w odniesieniu do pomocy de minimis 

Organ podatkowy na podstawie art. 67 a ustawy Ordynacja podatkowa, ze względu na ważny interes podatnika lub interes publiczny, na jego wniosek, może:

  1. odroczyć termin płatności podatku lub rozłożyć zapłatę podatku na raty
  2. odroczyć lub rozłożyć na raty zapłatę zaległości podatkowej wraz z odsetkami za zwłokę
  3. umorzyć w całości lub części zaległości podatkowe, odsetki za zwłokę lub prolongacyjną

Udzielanie ulg w spłacie zobowiązań podatkowych, określonych w art. 67 a ustawy Ordynacja podatkowa, na wniosek podatnika prowadzącego działalność gospodarczą następuje wyłącznie w sytuacjach określonych w art. 76 b tj.

  1. które stanowią pomoc publiczną
  2. które stanowią pomoc de minimis – w zakresie i na zasadach określonych w bezpośrednio obowiązujących aktach prawa wspólnotowego dotyczących pomocy w ramach zasady de minimis

 

Podatnicy prowadzący działalność gospodarczą winny zapoznać się z przepisami art.67 i 67 b ustawy Ordynacja podatkowa oraz ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. postępowaniu  w sprawach dotyczących pomocy publicznej.

Dokumenty i dowody niezbędne przy składaniu wniosku o umorzenie, odroczenie lub rozłożenie podatku na raty:

  1. wniosek z uzasadnieniem
  2. dowody potwierdzające sytuację materialną, majątkową, życiową ( zaświadczenia o wysokości dochodów podatnika i członków rodziny prowadzących wspólnie gospodarstwo domowe, kserokopie rachunków stałych miesięcznych, zaświadczenia lekarskie,inne dowody )
  3. oświadczenie o stanie majątkowym ( do pobrania na stronie druków )

Przedsiębiorcy dodatkowo:

  1. oświadczenie o wielkości pomocy publicznej
  2. oświadczenie o prowadzonej działalności gospodarczej 
  3. sprawozdania finansowe,  bilans, zeznania PIT, CIT itp.

Organ podatkowy winien rozpatrzyć wnioski w w/w sprawach w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.

Metryka

sporządzono
2018-11-28 przez Michalski Mariusz
udostępniono
2018-11-28 00:00 przez Łukaszun Aleksandra
zmodyfikowano
2023-07-13 13:47 przez Łukaszun Aleksandra
zmiany w dokumencie
ilość odwiedzin
1352
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.