Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności.
Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.
x
Biuletyn Informacji Publicznej
Urząd Gminy Marciszów
»   obsługa      »   wyszukiwanie zaawansowane
Znajdujesz się w: strona główna  / MENU GŁÓWNE  / FINANSE  / Podatki i opłaty  / Ulgi w podatkach
    powiadom znajomego   drukuj stronę   wersja podstawowa       A- A A+
 Ulgi w podatkach Ulgi w podatkach

Podstawy prawne:

  1. ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja podatkowa( jednolity tekst : Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz.60 ze zmianami)
  2. ustawa z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej ( Dz. U. Nr 123 , poz.1291 ze zmianami)
  3. rozporządzenie komisji ( WE) nr 1998/2006 z dnia 15 grudnia 2006 r. w sprawie stosowania art. 87 i 88 traktatu w odniesieniu do pomocy de minimis ( Dz. Urz. L 379,28.12.2006, s.5-10)

Organ podatkowy na podstawie art. 67 a ustawy Ordynacja podatkowa, ze względu na ważny interes podatnika lub interes publiczny, na jego wniosek , może:

  1. odroczyć termin płatności podatku lub rozłożyć zapłatę podatku na raty
  2. odroczyć lub rozłożyć na raty zapłatę zaległości podatkowej wraz z odsetkami za zwłokę
  3. umorzyć w całości lub części zaległości podatkowe , odsetki za zwłokę lub prolongacyjną

Udzielanie ulg w spłacie zobowiązań podatkowych, określonych w art. 67 a ustawy Ordynacja podatkowa , na wniosek podatnika prowadzącego działalność gospodarczą następuje wyłącznie w sytuacjach określonych w art. 76 b tj.

  1. które stanowią pomoc publiczną
  2. które stanowią pomoc de minimis – w zakresie i na zasadach określonych w bezpośrednio obowiązujących aktach prawa wspólnotowego dotyczących pomocy w ramach zasady de minimis

 

Podatnicy prowadzący działalność gospodarczą winny zapoznać się z przepisami art.67 i 67 b ustawy Ordynacja podatkowa oraz ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. postępowaniu  w sprawach dotyczących pomocy publicznej.

Dokumenty i dowody niezbędne przy składaniu wniosku o umorzenie, odroczenie lub rozłożenie podatku na raty :

  1. wniosek z uzasadnieniem
  2. dowody potwierdzające sytuację materialną , majątkową , życiową ( zaświadczenia o wysokości dochodów podatnika i członków rodziny prowadzących wspólnie gospodarstwo domowe, kserokopie rachunków stałych miesięcznych , zaświadczenia lekarskie ,inne dowody )
  3. oświadczenie o stanie majątkowym ( do pobrania na stronie druków )

Przedsiębiorcy dodatkowo:

  1. oświadczenie o wielkości pomocy publicznej ( druk do pobrania na stronie wzory druków)
  2. oświadczenie o prowadzonej działalności gospodarczej (druk do pobrania na stronie wzory druków)
  3. sprawozdania finansowe,  bilans, zeznania PIT, CIT itp.

Organ podatkowy winien rozpatrzyć wnioski w w/w sprawach w ciągu miesiąca , a sprawy szczególnie skomplikowanej nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.



data wytworzenia2018-11-28
data udostępnienia2018-11-28
sporządzone przezMichalski Mariusz
opublikowane przezMichalski Mariusz
ilość odwiedzin140
rejestr zmianzobacz »
Urząd Gminy w Marciszowie, Szkolna 6, 58-410 Marciszów, tel.: 75 7410208, fax: 75 7410208 wew. 37, gmina@marciszow.pl, www.marciszow.pl
Przydatne informacje
Prawo
Nasz urząd
»  Kontakt
»  BIP
Władze
»  Sejm
»  Senat
»  Premier
Poprawny XHTML 1.0 Transitional Poprawny arkusz CSS Poprawne kodowanie UTF-8
projekt i hosting INTERmedi@